Leta överallt!

tisdag 21 augusti 2012

Ny termin

Äntligen lite ungar i skolan, den sjuder av liv igen och det känns skönt. Det känns att jag har varit ur fas under några dagar men antagligen kommer det bli bättre nu. Sitter och funderar på lite kring var profilen ska ta väg till hösten och mina tankar är att vi ska jobba lite projektinriktat och att ungarna ska dela in sig i olika projekt som de ska driva och göra klara. De som inte hittar något intressant kommer att få jobba med att fixa sina skoluppgifter utifrån spelen.

Som en liten nyhet i år så har jag fixat att de som inte har digitala spel som huvudintresse och valt profilen för att ta det lugnt och gejma lite så kommer jag inte lägga ner så mycket tid och möda på dem utan de kommer att få sitta i ett klassrum med kärnämnen, detta kommer att ske på måndag morgon kl 8.00 och vara till 9.50 med en liten rast emellan.

I huvudsak kommer vi att satsa massor på att utveckla pedagogiken kring spel i undervisningen och mina grupper jag har i andra ämnen kommer också dom drabbas av detta där jag kommer jobba mycket med spel i undervisningen.

Jag tror det kommer bli bra trots att detta inte var utgångsplanen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar