Leta överallt!

torsdag 31 maj 2012

Argument för och emot dataspelande, jag skriver mer sen

3 kommentarer:

  1. positiv:
    Kul
    Vissa spel kan man lära sig av
    Och vissa spel är äventyr och överlevnad spela så man kanske lär sig av spelen och äventyrspelen är roliga som man kan ha kul.Och skut spel. det är kanske våldsamt men det är de som e intressant och roligt för att män gillar våldsamt spel så att det är därför vi gilla att spela våldsamt spel.
    negativa
    Man kan bli beroende på spel.Den kan härma spelen

    SvaraRadera
  2. Dator spel är bra för man kan lära sig saker. Man kan lära sig rätt mkt på väldigt många spel. t.ex Nhl. På Nhl kan man lära sig hur man kanske ska göra en del fintar och försvara dig i slagsmål. Det är samma sak med Fifa. Jag tycker att ålders gränser är Skit. Jag tycker om förädlarna att deras barn ska få spela dom spelen så tycker jag att det ska få vara så. För att vi barn under 15-16 år orka inte vänta så därför tycker jag dom som är under ålders gränsen ska få tillåtelse att spela dom spelen dom vill.
    Alla mina kompisar kör det spel som det är ålders gräns på och ist för att för att tjata på sina föräldrar så kan man inte behöva tjata o kunna köpa det själv så börjar man inte bråka med sina föräldrar om man inte får.

    SvaraRadera
  3. Åldersgräns
    Det spelar ingen roll om tex om jag är 12år och vill se en film så kan jag kolla på den utan att någon bryr sig. Så även om det är åldersgräns så kommer dom som är minderåriga ändå att kolla/spela den filmen eller spel. Om föräldrarna säger att man inte får så kan man ändå kolla på den när man vill när dom inte är hemma. Det ända som man inte kan göra är att gå på en bio som är för 15 år. Jag tycker att det inte spelar någon roll men andra kan nog tycka att det ändå ska va den lagen. En sak som jag tycker är riktigt dåligt är world of war det är 18 på pc och 16 på konsol. Det är konstigt att det är så det är ju fortfarande samma spel.

    SvaraRadera