Leta överallt!

torsdag 25 april 2013

Sista dagen på Kärringöya



Nu är det sista dagen på denna vackra plats. Jag måste få understryka att den utsikt jag har vaknat till är helt gudomlig. naturen och miljön här uppe är en blandning av kustklimat och fjällklimat. Tittar man åt ena hållet ser det nästan ut som en skärgårdsmiljö från Bohuslän och tittar man åt andra hållet ser man de stora och mäktiga fjällen med sina snöbelagda toppar.

Alla filmer är klara och snart ska vi hoppa på en buss in till Bodö för lite shopping och sen blir det pitsa i eftermiddag. Vi kollade in priserna lite på vad en pitsa kostar och en vanlig Margherita går på 156 nkr, vilket är ungefär 170 svenska kronor. Ungarna har haft en bra vistelse men några klagade igår på att de inte hade något att göra. Det var några ungar som tog en simtur sent igår kväll i det tregradiga vatten som finns här ute, tur de hade bastu i sin stuga. Dagen idag består annars av att vi har fri tid i Bodö med lite shopping och sen kl 18 idag börjar filmfestivalen på Bodö spectrum. Jag var och såg detta event förra året och var helt tagen av hela arrangemanget så det kommer verkligen bli en upplevelse för hela gruppen. jag lägger ut bilder på det när jag har tillfälle. I morgon flyger vi från Bodö 10.20 och då kommer det vara över för vår del, i alla fall för detta året. Nästa år är det som sagt lite osäkert men det får vi se.

/Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar