Leta överallt!

måndag 2 april 2012

Fi faen!

Jösses vilken härlig mamma!

Jahopp, det kostar 4000 att tvinga sin treåring att röka och dricka öl, kanske inte tvinga är rätt ord, lura borde vara mer rätt i sammanhanget. Att vi vanliga medborgare kan hitta på andra straff för henne än detta råder väl inga som helst tvivel om, ni kan få spika upp henne på min dörr om ni vill, vill ha en dålig morsa till halloween som skelett för att skrämma bort snorungar som vill ha godis. Man kunde släppa henne från min balkong för att se om hon studsar eller helt enkelt bara ge henne till Kony.

Nja skit i morsan en stund och titta på hennes kompisar, dom som deltar i hela cirkusen, dom som inte gör något, som som passivt låter detta hända. Vad får dom för straff? absolut noll, nada, inget. Att en morsa eller en dålig förälder kan bete sig illa är väl en sak men att man som medborgare inte gör ett jävla skit är något jag blir mer oroad över, känslan av att jag ska bli misshandlad på stan av ett gäng idioter kan väl vara en sak, men jag känner i samma stund att jag skulle fasen inte få hjälp av någon annan, ens med ett samtal till dom som är utbildad på det (polisen). Det är på ett sätt skönt att jag är över 40 och inte så panikslagen över det faktum att jag inte hamnar på stan varje fredag och lördag men min son som är nio just nu kommer ju i en framtid hamna där, och känslan av att han inte kommer få hjälp av någon om han hamnar i elände skrämmer skiten ur mig.

Kan den med civilkurage ställa sig upp är du snäll så jag får tillbaka hoppet igen, för om jag är beredd att hjälpa din son eller dotter när jag ser honom få spö av någon eller hamna i problem, kan inte du hjälpa min son då också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar