Leta överallt!

torsdag 5 april 2012

Ingenting


En vanlig skärtorsdag som jag tagit mig igenom och jag har hittat massor att skriva om men ändå ingenting. Kunde egentligen skriva om den där tanten i affären som såg rätt medtagen ut av någon anledning men ingen gjorde något. 

Jag kunde skriva lite om de personer som framför bilar i Jönköping men det skulle ta hela dagen och jag skulle nog vara rätt upprörd igen så nu när jag har lyckats att svälja den irritationen så låter jag det vara så.

Jag kunde skriva om vad jag har ätit, det blev nämligen hamburgare som jag fixade till själv, eller det var min spis som stod för hettan, affären för varorna och syrran för bensinen.

Så jag skriver om ingenting för när allt kommer till kritan så är ingenting viktigt, man bara upplever det så. Den lilla betydelse jag har i världen betyder ingenting, nu tänker säkert någon att det har den visst, jag har en son, en bra jobb, underbara elever osv men i det stora hela betyder det ingenting, absolut ingenting. När jag dör så kommer jag leva kvar i min närmaste släkts minnen och förutom dom så försvinner jag fortare än rök ur ett nyckelhål ur världen.

Men jag är inte deprimerad eller nåt sånt utan jag kallt konstaterar att det är så här :)

Ha en trevlig påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar