Leta överallt!

söndag 25 mars 2012

Diskussion kring minaret kontra min kyrkklocka jag har en bit utanför mitt fönster som jag hatar av hela mitt hjärta. Jag kanske är ute på hal is men Gud får faktiskt ursäkta mig. Om jag ska ta sovmorgon någon enda gång så måste det ske på en annan dag än en söndag. Klockan nio ringer den första gången och sen en gång två gånger till innan högmässan börjar kl 10. Folk vill inte ha en minaret där bönen spelas upp under vissa tider för det stör men jag har en mässingsklocka på 500 kilo som ser till att jag inte får sova längre än till 9 varje söndag, jag kan inte se skillnaden faktiskt, förutom att många på byn tycker att kyrkan är ok, en moské är det inte. Med tanke på det antal besökare som min lokala kyrka har borde dom kunna skicka ett jädra sms till dom tre/fyra som tänker sig gå till kyrkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar