Leta överallt!

torsdag 29 mars 2012

Jag har ett problem!

Eller, det har jag inte egentligen utan jag ville bara prata lite om hur jag ser på problem i allmänhet och inom mitt yrke i synnerhet. Det finns två typer av problem i min värld, den sorten jag kan lösa och den sorten som jag inte kan lösa. De problem jag kan lösa ser jag till att lösa så fort som möjligt och försöker lägga dem bakom mig så fort som möjligt för att kunna gå vidare och göra något som är roligare.

Sen har vi de problem som jag inte kan lösa eller dom som andra har skapat som ligger i vägen, dom gäller det att förhålla sig till. Vissa personer har en tendens att stanna upp vid dessa och vänta på att någon ska rida in på en vit springare i skinande rustning och agera som en vacker, hjältemodig problemlösare. Jag är nog inte den typen av person att jag väntar på att någon annan ska lösa de problem som jag ställs inför så jag försöker att hitta en väg runt eller så skiter jag i dem. Oavsett vägval i den frågan lägger jag inte speciellt mycket tid och möda på dessa problem.

När jag tänker efter har jag nog bara en kategori problem, såna som går att lösa.

Nu är jag nog inte lyckligare än någon annan, det är inte de jag vill påskina utan jag är nog bara extremt lösningsinriktad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar